21 06 2023

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تاکید بر نقش مهم اساتید بسیجی در خنثی سازی نقشه دشمنان، گفت: خوشبختانه این افراد در موقعیت‌های حساس نقش خود را بە خوبی ایفا کردە‌اند.

اساتید بسیجی نقش مهمی در خنثی کردن نقشه دشمنان دارند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، سردار سیدصادق حسینی در آیین گرامیداشت ۳۱ خراد سالروز شهادت دکتر چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: ما باید شناخت دقیقی از دکتر چمران داشته باشیم و دلیل اینکه روز شهادت ایشان به عنوان روز ملی بسیج اساتید انتخاب شده را به خوبی درک کنیم.

سردار حسینی افزود: نباید بزرگداشت شهید چمران به یک روز محدود باشد و ضروری است تا الگوگیری از ایشان در همه ایام زندگی دانشجویان و اساتید ساری و جاری باشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: شهید چمران در تخصص خود جزو نفرات اول دانشگاه در  آمریکا بود و بعد از انقلاب در خدمت انقلاب  به عنوان یک رزمنده و مجاهد فی‌سبیل الله در عرصه‌های دفاعی و نظامی حضور یافت و گروه جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد و در نهایت شهید شد و خود را فدای آرمان‌های اسلام کرد.

وی بیان کرد: شهید مصطفی چمران پایه‌گذار جبهه مقاومت و مبارزه همه جانبه با استکبار بود و سیره رفتاری و تفکر استکبار ستیزی همراه با توان بالای رزمی و قدرت چریکی شهید زمینه ساز پیروزی‌های بسیاری در جهت مقاومت شد.

وی افزود: شهید چمران استادی برجسته و نخبه بود و در جایی دیگر عارفی بود که گویی سالها در حوزه‌های علمی کسب فیض کرده است و این ویژگی‌ها موجب شد روز شهادتش را روز ملی بسیج اساتید نامگذاری کنند.
سردار حسینی در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت بسیج اساتید و دانشجویی، تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری استاد بسیجی متعهد ، متدین و مجاهد در دانشگاه‌های کشور یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی و نوید‌دهنده سرافرازی و رستگاری آینده ملت ایران است.
وی بر نقش و جایگاه اساتید بسیجی تاکید و خاطرنشان کرد: اساتید می‌توانند دانشجویان را با جریان انقلاب همراه کرده و جوان‌هایی همسو با مکتب حاج قاسم سلیمانی و شهید چمران تربیت کنند و از این طریق پیشرفت کشور را رقم بزنند.
سردار حسینی ضمن اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان و تسلیم آنها در برابر این کشور قدرتمند، یادآور شد: کشور ما از روز تولدش تا کنون متکی به آرای مردم بوده و به همین دلیل انتخابات پایان سال از موضوعات مهمی است که اساتید بسیجی باید بر آن تاکید داشته باشند تا مشارکت بالایی را شاهد باشیم.